تبلیغات
مقالات و اطلاعات ورزشی - روشی سریع برای لاغر شدن
مقالات و اطلاعات ورزشی

مرتبه
تاریخ : شنبه 10 تیر 1391

 روش های  رژیم لاغری زیادی وجود دارند که به شما کمک می کند وزن تان را سریعاً کاهش دهید. بعد از ۲ یا ۳ هفته رعایت یکی از رژیم های غذایی فوق، کاهش وزن تان به اندازه ای قابل روئت خواهد بود که می توانید پز آن را به خانواده یا دوستتان بدهید، و شما چنان به کاهش وزن و کم شدن دور کمر تان خوشبین هستید که به دنبال خرید لباس های جدید با سایز کمر فعلی تان می گردید.

دو هفته دیگر رژیم غذایی تان را ادامه می دهید، ولی اتفاقی جدیدی برایتان پیش می آید: شما احساس تنبلی در انجام کار می کنید، هوس چیزهایی را می کنید که در رژیم غذایتان بطور کامل منع شده اید، یا اینکه احساس رضایتی و خوش بینی که قبلاً داشتید به  محدودیّت و کاهش رعایت رژیم غذایی تان، ناامیدی و حتّی ترک رژیم غذایی تان تبدیل می شود.

شما تصمیم می گیرید فقط یک غذای مختصری (Snake) یا اینکه فقط یک روز هر چه دلتان می خواهید بخورید بعد به رژیم سفت و سخت خودتان بر گردید. و این آغاز شکستن رژیمی غذایی تان است که از آن احساس رضایت داشتید و برگشتن به وزن قبلی تان.


به ادامه مطلب مراجعه کنید....

آیا این همان سناریوی همیشگی بستگان یا دوستان شما که اینگونه رژیم را رعایت می کنند، نیست؟

رعایت رژیم غذایی مانند احساس چاق بودن خیلی عذاب آور و سختند. بسیاری از روش های رژیمی غذایی رایج ممکن است کاهش وزن شدید و پایداری را تضمین نمانید، ولی اکثریّت رژیم های فوق بر اساس محدودیّت و یا منع مواد غذایی و اختلال در فونکسیون طبیعی متابلیسم بدن شما بنا شده است. طب چینی بر این عقیده است که بخشی از علّت چاقی به دلیل اختلال چرخه متابلیسم کلیوی می باشد و رژیمی که یک تعادل منطقی بین مواد غذایی که میل می کنیم ایجاد نماید کلید کاهش وزن به روش مناسب و ایده آل است. آنچه که در ادامه خواهد آمد معرفی ۵ غذایی هستند که به شما کمک میکند ضمن حفظ توانمندی و قوای بدنی تان، به وزن ایده آل تان دست یابید.

                                                                                                                                                                                                                                                                                     

 ارزن یا Milletدانه های ارزنی (Millet): یک رژیم متعادل خوب باید شامل دانه ها  همراه با پوست آن باشد نه مثل دانه های پوست گرفته مثل

گندم یا برنج، دانه های ارزنی یک بخش مفید و خوش طعم گروه های غذایی است. دانه های ارزنی فاقد گلوتن، حاوی بیش از ۱۰ % پروتئین، مقادیر زیاد فیبر و ویتامین های گروه ب کمپلکس بوده و چون جزء گروه غذای های اسیدی نمی باشد به راحتی نیز هضم می شوند.

 

  Asparagus یا مارچوپه                                                                                                                            

    هنگام کاهش وزن  مهم است که غذاهای پر کلروفیل هم مصرف نماییم، مثل مارچوبه (Asparagus) مارچوبه گونه ای از سبزیجات غنی از فولات، ویتامین A، C، و ویتامین K و فیبراست. مارچوبه هم چنین حاوی کربوهیداتی بنام اینولین (Inulin)  (با انسولین اشتباه نشود) می باشد که سبب سلامت باکتری های روده بزرگ شده که خود این باکتری ها باعث هضم کامل غذاهایی می شوند که میل می کینم

  انار یا Pomegranate  

    انار(Pomegranates): تغذیه با یک رژیم متعادل جهت کاهش وزن، باید شامل میوه های تازه نیز باشد،  و انار یک نمونه شگفت آور میوه سالم و مغذّی است که حاوی مواد آنتی اکسیدان بوده و از بروز سرطان جلوگیری می کند.  از آنجائیکه نوشیدن آب انار و فوائد آن اخیراً مورد توجّه زیادی واقع شده، شما با تمایل بیشتری هم می توانید از طریق خوردن میوه های تازه که حاوی فیبر زیاد و کالری کم هستند، وزن خود را نیز کاهش دهید.

 Pine Nut یا دانه درخت کاجهسته درخت کاج

    هسته (دانه) درخت کاج (Pine nut): هسته درخت کاج دانه های قابل خوردن  درخت کاج هستند که به عنوان ماده اصلی غذای خوش طعم

 

ایتالیایی بنام پستو (Pesto) است. طب چینی مصرف هسته (دانه) درخت کاج  را جهت بهبود فونکسیون  دستگاه گوارشی و هضم غذا توصیه میکند، و روغن هسته درخت کاج حتی جهت کاهش اشتها هم کاربرد دارد. هسته درحت کاج و سایر دانه ها بخش خوش طعم و دلپذیر یک رژیم غذایی متعادل جهت کاهش وزن هستند

چای سبز یا Green Tea

    چای سبز(Green Tea): ثابت شد ه است که مصرف زیاد قهوه و کافیئن می تواند به مصرف بیشتر غذا و افزایش اشتها منجر گردد، و خوردن

وابسته به استرس را نیز ایجاد نماید. چای سبز یک جایگزین شگفت انگیز برای قهوه بوده که حاوی مقدار کمی کافئین بوده ولی دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی است. بنابراین چای سبز بیشتر بنوشید!

 

یک رژیم غذایی سالم هم چنین شامل مواد کم پروتئین مثل سینه مرغ، حبوبات مثل عدس، و سایر دانه های کامل، میوه ها، و سبزیجات می باشند. مواقعی که رژیم های لاغری کاهش وزن زیادی را در مدّت کم تضمین می نمایند، تقریباً یک روش تضمینی آن است که شما وقتی از ادامه رژیم فوق منصرف شدید به رژیم غذایی ذکر شده روی بیاورید!

۵ وعده در روز غذا بخورید، از غذاهای آماده بپرهیزید، غذاها را آهسته تر بجوید، و در رژیم غذایی تان از ۵ ماده فوق الذکر بیشتر استفاده کنید.




برچسب ها: کیوکوشین اراک، لاغرشدن،
ارسال توسط حسن رضایی
آرشیو مطالب
امکانات جانبی
blogskin

ماتسوشیما مرکزی