تبلیغات
مقالات و اطلاعات ورزشی - نکته های مهم(حتما بخوانید)!
مقالات و اطلاعات ورزشی

مرتبه
تاریخ : دوشنبه 5 دی 1390

دویدن در ورزش.

.دویدن یکی از ورزشهای مهم میباشد که برای وزشکاران کلیه رشته های ورزشی لازم است شما برای اینکه بدنی آماده داشته باشید و نفسی زیاد باید هر وز یا یک روز در میان به مدت نیم ساعت یا بیشتر بدوید و اگر وقت زیادی ندارید و کارهای روزمره شما زیاد است میتوانید از لباس راحتی استفاده کرده و بای انجام کارهای روزمره و برای رسیدن به مقصد از وسیله نقلیه استفاده ننموده و به صورت دو ویاپیاده روی تند به مقصد برسید . دویدن نباید یکنواخت باشد گاهی با سرعت کم و گاهی با سرعت زیاد بدوید و همیشه برای ازدیاد نفس دوهای استقامت و نیمه استقامت و سرعتی را تمرین کنید.

 

یک تذکر مهم!

اگر مربی یا ورزشکار هستید باید این حقیقت همیشه در ذهنتان باشد که تمرینات یکنواخت بجز خستگی چیزی به ارمغان نمی آورد. یک ورزشکار یا مربی باید همیشه یک نوآوری و تنوع برای نرمشهای خود برنامه ریزی کند مثلا شما در هفته 3بار تمرین میکنید اگر هر3روز را با دو شروع و با تمرینات یکنواخت هفته ا به آخر برسانید جزکسالت چیزی عاید شما و یا شاگردانتان شما نخواهد شد.
اما اگر د 3روز هفته 3برنامه متنوع داشته باشید همیشه تمرین برای شما و یا شاگردان شما خوش آیند خواهد بود.

 

تمرین های مهارتی و سرعتی!

برای پیشرفت در این قسمت از همراه(حیف تمرینی)استفاده نمایید. در مقابل هم به تمرین ضربات پا و دست بپردازید.

برای بهتر شدن ضربات شما تمرین د مقابل آینه هم پیشنهاد میشود.

هم چنین برای اینکه دقیق تر عمل کنید میتوانید از میت یا کیسه بکس استفاده نمایید.میت را که همراه شما به دست دارد با جابجا کردن و شما نیز با ضربه زدن به آن مهارت خود را برای ضربه زدن به هدف های متحرک زیاد میکنید.

کیسه برای تمرینات قدرتی و ضربه زدنهای محکم بکا میرود همچنین گلابی بکس برای ازدیاد سرعت خیلی مفید میباشد .

برای ازدیاد سرعت شما باید از زمان سنج استفاده نمایید به این معنی که در اولین روزهای تمرین اگ شما در عرض 20 ثانیه 8 بار ضربه پابه طرف جلو بزنید با مرور زمان باید ضبات را به 15 الی 20 بار یا بیشتر برسانید.

 

تمرین با وزنه

تمرین با وزنه برای هر ورزشکاری اعم از رزمی کار یا غیره از ضرورات است. تمرین باوزنه باعث قوی شدن ماهیچه های بدن در نتیجه باعث ازدیاد قدت خواهد بود همچنین تمرینات با وزنه باعث میشود که شما تناسب اندامی متناسب و زیبا داشته باشید. شما باید در روز یا یک وز در میان چند دقیقه ای یا بیشتر را برای تمرین با وزنه بپردازید.

 

پیدایش هنرهای رزمی در جهان

از قدیم بشر همیشه در فکر تکامل وپیشرفت و دفاع از خود بوده و چون بحث ما در مورد هنر های رزمی میباشد.بنابر این به آخرین مطلب یعنی دفاع از خود میپردازیم.
زمانی که بشر خود را شناخت برای اینکه از خود در مقابل محیط زیست دفاع نماید ملزم به ابداع و فراگیری شد.آدمی تنها موجودی است که توانسته فکر کند و اندیشه های خود را در ذهن بایگانی نموده و در مواقع ضروری از آن استفاده نماید. پس با مرور زمان چیزهایی را که دید و یا از خودش طاوت نمود با ربط آنهابرای دفاع از خود استفاده کرد. پس با این وصف از زمانیکه بشر بوده مسئله دفاع از خود نیز بوده و ورزشهای رزمی نیز بوجود آمده است. بامرور زمان تکامل یافته سرانجام پس از هزاران سال هنرهای رزمی مدرن امروزی بوجود آمده است و به صورت انواع رشته های ورزشهای رزمی در میان مردم رواج یافته و تدریس میشود و چون اسامی سبکها بعدا نامگذاری شده است پس هیچ سبکی حق ندارد که ابداع هنرهای رزمی را از آن خود بداند.

 

بهنرین کاتا در کیوکشین!

 

در كیوكشین تمامی كاتا ها روی اصول وقاعده است ودر ذهن وجسم وروح تاثیراتی دارد ولی كاتای تنشو كه كاتای مورد علاقه ی سوسای است(اوس)و سانچین كه به دنبال اتحادتن و روان وذهن میگردد بهترین كاتا ها در كیوكشین شناخته شده است.

 

پیشرفت در کیوکشین

مهم ترین موضوع برای پیشرفت در كاراته زیر نظر یك استاد آگاه است ودیگر این است كه فنونی را كه یاد میگیریم تمرین كنیم ودر این راه مربی و استاد راهبر ماست.

نباید به دانش و مهارت خود در كیوكشین مغرور شویم آنچه نمیدانیم هزاران برابر است.

دانسته های ما در كیوكشین چنان كه تمرین كنیم قطره ای در برابر اقیانوس است.

 

معنای کیوکشین !

كیوكشین كای از سه لغت :كیوكو((بالاترین نهایت))شین((حقیقت روح))وكای((گروه انجمن))تشكیل شده است.

 

 

عدالت در کیوکشین

 

عدالت بدون داشتن قدرت بی معنی و قدرت بدون عدالت فقط خشونت است.

یك جنگجو شمشیرش رو همیشه تیز نگه میداره ولی بدون دلیل از شمشیرش استفاده نمیكنه.

 

درس ها و عبرت ها!

ورزشكار قهرمان میبایست به عهد خود باملت و جامعه همواره وفادار باشد.

ورزشكار موفق كسی است كه كه به آسانی بر وزنه خشم خود فائق آید.

ورزشكار به تغذیه و برنامه نیاز دارد نه به پر خوری.

صداقت و راستگویی ورزشكار بزرگی را برای او به ارمغان میاورد.

یاد خدا د دل هر ورزشكار عظمت حریف را از بین میبرد.

.

خدایا اعضاء و جوارح

 مرا در راه خدمت به خودت و بنده ات نیرومند ساز.

برای سلامتی و تندرستی در تمام عمر بكوشید.

                        امر به ورزش امر به معروف است

 

               

 




برچسب ها: کیوکوشین ماتسوشیما استان مرکزی،
ارسال توسط حسن رضایی
آرشیو مطالب
امکانات جانبی
blogskin

ماتسوشیما مرکزی